Online Leadgeneratie
Veel bedrijven staan in 2022 voor een grote uitdaging. Hoe komen we aan hoogwaardige (sales) leads? Het antwoord is online leadgeneration. Dat is echter simpeler gezegd dan gedaan. Ondernemers hebben hoogwaardige leads nodig en geen nietszeggende contactgegevens. Alleen het aanvragen van een brochure maakt een lead nog niet waardevol. Online leadgeneration is een vak apart en laten wij daar nu net expert in zijn. We leggen het je graag uit.
Het model van ''uurtje factuurtje'' is in veel branches een model waar met name het bureau wint en de opdrachtgever verliest wanneer er geen succes is. Dat vinden wij niet meer van deze tijd.
Bart Eichhorn CEO & FounderWat is online leadgeneration?
Online leadgeneration is het vinden en activeren van mogelijke klanten, gebruikers of wat voor stakeholders dan ook. Dit doen we met online campagnes. In de meeste gevallen is het doel dat de beoogde consument zijn of haar gegevens achterlaat. Deze contacten kunnen worden opgevolgd door een salesteam of een commerciële binnendienst. Een andere optie is om bijvoorbeeld e-mailmarketing, marketing-automation-flows of inboundmarketing erop los te laten.
Kort samengevat: het verzamelen van gegevens van potentiële klanten met als doel een directe communicatie tijdens het oriëntatie- en aankoopproces. Een trigger kan bijvoorbeeld een brochure, offerteformulier of een nieuwsbriefaanmelding zijn.