Lees alles over de cases waar we voor onze opdrachtgevers leads hebben mogen werven.
ER Capital richt zich op kleinschalig commercieel vastgoed zoals kantoren, bedrijfsruimtes, winkels en verhuurde woningen.
CNV Vakmensen is een van de grootste vakbonden van Nederland met meer dan 130.000 actieve leden.
Maandelijks verkopen we duizenden loten aan Nederlanders die hun geluk willen beproeven bij de grootste loterij…
Lees onze blogs over de laatste trends en weetjes rondom leadgeneratie.
Zeer recent kondigde Google aan…
Very recently, Google announced that…
Lees onze artikelen over leadgeneratie. Of je nu op zoek bent naar algemene informatie of juist gevorderde materie.
Het genereren van voldoende hoogwaardige leads is van essentieel belang voor de groei van een bedrijf. Met een geoptimaliseerde leadgeneratie trek je de aandacht van potentiële klanten en maak je ze warm voor bepaalde producten of diensten. Leadgeneratie is echter niet eenvoudig. We geven je daarom graag enkele handige tips en technieken waarmee je meer en betere leads kan generen!
Voor je een leadgeneration-campagne opstelt, is het ontzettend belangrijk dat je goed weet naar welk profiel je juist op zoek bent. Betrek het salesteam daarom zeker bij dit proces. Wanneer je goed begrijpt wat de kenmerken van je doelgroep zijn en hoe je dit publiek kan bereiken, dan kan je een zeer gerichte campagne creëren die je enkel relevante leads oplevert.
Bij leadgeneratie gaat het niet enkel om het verkrijgen van zoveel mogelijk e-mailadressen of telefoonnummers. 50 leads die voor 50% converteren zijn veel interessanter dan 400 leads die slechts voor 20% nieuwe klanten opbrengen. Met hoogwaardige en relevante leads geef je je salesteam de kans om zich volledig op de geïnteresseerde klanten te focussen. Leadgeneratie moet zich dan ook niet richten op het verkrijgen van leads, maar op het ontwikkelen van nieuwe klanten.
Een sterke CTA helpt je enorm met het genereren van leads. De CTA onderaan een blog of aan het einde van een advertentie moet aantrekkelijk en duidelijk zijn. De lezer beslist in een paar seconden of deze CTA interessant genoeg is om op te klikken. Laat de CTA daarom voldoende opvallen. Maak gebruik van knoppen of afbeeldingen en vermijd een gewone tekst. Zorg er bovendien ook voor dat de CTA simpel en kort is, zodat de lezer meteen weet wat de bedoeling is.
De landingspagina is de plek waar de leads gecreëerd worden. Ontwerp daarom een specifieke landingspagina die alle producten of diensten duidelijk weergeeft en perfect bij de CTA aansluit. Als je in de CTA een promotie of actie benoemt, moet dit meteen op de landingspagina te zien zijn. Op je landingspagina plaats je ook best een kort formulier dat de klanten snel kunnen invullen. Door te veel persoonlijke informatie op te vragen, schrik je heel wat mensen af en verlies je potentiële klanten.
Social media kan een erg goedkoop en zeer efficiënt hulpmiddel zijn om leads te genereren. Je moet de socialmediakanalen wel strategisch inzetten. Maak van de verschillende platforms gebruik om speciale acties te promoten of verwijs naar de populairste blogberichten. Je kan er ook voor kiezen om een wedstrijd te organiseren. Competities zijn een leuke manier om je volgers te activeren en je leert er je publiek ook beter door kennen.
SEO is een gratis tool dat je automatisch meer leads oplevert. Bedrijven met een goede ranking in Google merken dat er heel wat leads zelf de telefoon opnemen en de onderneming contacteren. Bij SEO moet je met een aantal factoren rekening houden. Door je teksten goed te schrijven, mooie afbeeldingen uit te kiezen en de technische kant van de website goed te onderhouden, verbeter je je ranking meteen aanzienlijk.
Eén van de beste manieren om hoogwaardige leads te generen, is door gebruik te maken van zoekmachine-advertenties. Deze advertenties verschijnen bij bepaalde zoekwoorden boven de organische zoekresultaten. Leads die op jouw advertenties klikken, zijn specifiek op zoek naar jouw diensten of producten en zijn dan ook van de beste kwaliteit. Bovendien werken deze advertenties volgens het pay-per-click principe. Dit betekent dat je enkel betaalt als iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.
Elke online webshop beschikt wel over een nieuwsbrief. De nieuwsbrief is immers het ideale hulpmiddel om leads te genereren. Met de nieuwsbrief kan je echter ook bestaande leads activeren. Door hen voortdurend toffe nieuwtjes, spectaculaire promoties en leuke wedstrijden door te sturen, wordt hun interesse voortdurend gewekt en zullen ze sneller voor jouw onderneming kiezen.
Succesvol leads genereren kan alleen als je over het juiste tool beschikt om alle data te meten en te analyseren. Op deze manier weet je hoe je je campagnes kan optimaliseren en welke onderdelen het beste werken. Google Analytics is een mooi voorbeeld van een tracking software. Google Analytics geeft aan wie jouw website juist bezoekt, op welk deel van de pagina de leads het meeste tijd doorbrengen en waar ze juist op klikken.
De strategie van een leadgeneration-campagne moet voortdurend aangepast worden. De trends evolueren constant en ook het online gedrag kan plots veranderen. Stel daarom steeds verschillende versies van elke campagne op. Maak gebruik van A/B-testen om te bepalen welke CTA het beste werkt, welke afbeelding de aandacht van de leads het snelste trekt en op welke landingspagina je meer leads genereert. Dit is de enige manier om een succesvolle campagne op te stellen die je voldoende kwalitatief hoogstaande leads oplevert!
Lead nurturing in 5 stappen dev_ddmg 15 sep 2022 Online leadgeneratie Naast leads genereren, is…
Lees meerWat is online leadgeneratie en wat kan ik ermee? Thomas Smeding 22 jul 2022 Online…
Lees meerWat is lead activatie? Thomas Smeding 22 jul 2022 Online leadgeneratie Bedrijven investeren in marketing-…
Lees meerLead generation: wat is en hoe helpt je content hierbij? shahin 16 mei 2022 Online…
Lees meer