Lees alles over de cases waar we voor onze opdrachtgevers leads hebben mogen werven.
ER Capital richt zich op kleinschalig commercieel vastgoed zoals kantoren, bedrijfsruimtes, winkels en verhuurde woningen.
CNV Vakmensen is een van de grootste vakbonden van Nederland met meer dan 130.000 actieve leden.
Maandelijks verkopen we duizenden loten aan Nederlanders die hun geluk willen beproeven bij de grootste loterij…
Lees onze blogs over de laatste trends en weetjes rondom leadgeneratie.
Zeer recent kondigde Google aan…
Very recently, Google announced that…
Lees onze artikelen over leadgeneratie. Of je nu op zoek bent naar algemene informatie of juist gevorderde materie.
Een lead magnet is een weggevertje waarmee jij leads binnenhaalt. Ontdek meer over de werking van lead magnets, waarom je hier gebruik van moet maken en lees tot het einde door om er achter te komen welke lead magnets goed werken.
Een lead magnet is een extraatje of weggever die je aanbiedt in ruil voor contactinformatie zoals een e-mailadres. Door zich in te schrijven voor bijvoorbeeld jouw nieuwsbrief, een gratis e-book te downloaden of zich aan te melden voor een gratis webinar, geeft een potentiële klant interesse te hebben in jouw product of dienst. Vervolgens kun je dankzij de contactinformatie jouw klant benaderen met een gericht aanbod. Voorbeelden van een lead magnet zijn:
Welke lead magnet werkt voor jouw bedrijf, hangt af van de interessante informatie die jij te bieden hebt. Welk probleem hebben je bezoekers? Op welk vlak ben jij een expert? Welke informatie kan jij aanbieden om potentiële klanten te helpen in hun zoektocht?
Nu weet je wat een lead magnet is, maar waarom zou je dit toepassen op je eigen website? Neem eens een kijkje op het dashboard van je Google Analytics-account. Van iedere 100 bezoekers nemen er waarschijnlijk maar een aantal direct de beslissing om tot aankoop over te gaan.
De drempel om iets gratis te downloaden of zich aan te melden voor interessante content ligt een stuk lager. Dankzij de lead magnet kan je op een laagdrempelige manier contactgegevens van bezoekers verzamelen. Hiermee laat je jouw mailinglijst groeien en verhoog je de conversie door deze bezoekers op te volgen middels een lead magnet funnel.
Het doel van het weggevertje dat jij aanbiedt, is het verzamelen van contactgegevens voor jouw mailinglijst. Je wil de lead magnet dus zeer waardevol maken, want dit is de eerste indruk die een bezoeker van jouw bedrijf krijgt. Maak de weggever niet té waardevol, want de klant moet natuurlijk jouw eindproduct of dienst alsnog nodig hebben. Zorg dat de weggever inspiratie geeft om aan de slag te gaan met jouw product of dienst.
De lead magnet is idealiter te downloaden via een opt-in pagina. Omdat het weggevertje op een aparte pagina staat, is direct duidelijk wat er verwacht wordt van de bezoeker. Ook valt zo het succes van de lead magnet eenvoudig te tracken in Google Analytics of andere software die je hiervoor gebruikt.
Deze opt-in pagina wordt ook wel landingspagina genoemd. Deze pagina heeft één doel: het verkrijgen van de contactgegevens van een lead.
Een effectief weggevertje genereert niet alleen leads, maar converteert deze leads op een later moment in betalende klanten. Het is dus belangrijk om goed stil te staan bij wat je aanbiedt en hoe je de landingspagina vorm geeft. Gebruik de volgende checklist voor een effectieve lead magnet:
De bezoeker die op je landingspagina terecht komt, kent jouw bedrijf nog niet (goed). Biedt dus een weggevertje aan die makkelijk te consumeren is en hou het kort. Een dik boekwerk met vakjargon zal niet snel gedownload worden als niet duidelijk is wat de bezoeker er precies aan heeft. Zorg voor een simpele oplossing waarin jouw toegevoegde waarde snel duidelijk wordt.
Vaak is het weggevertje het eerste contactmoment met een potentiële klant. Licht een tipje van de sluier op of geef gratis een tijdelijke oplossing. De bezoeker ervaart direct dat jouw methode werkt.
Deze eerste kennismaking is een ideaal moment om je expertise te laten zien. Deel verhalen, geef tips of deel kennis zodat bezoekers overtuigd raken van jouw expertise.
Door direct een aantal mogelijke bezwaren weg te nemen, zorg jij ervoor dat je straks makkelijker leads om kunt toveren in betalende klanten. Met de lead magnet wil je voornamelijk informeren. Als je dit erg goed doet, neem je direct al een aantal mogelijke bezwaren weg. Dit doe je bijvoorbeeld door veelgestelde vragen op een rij te zetten.
Meestal volgt een sale niet vanzelf na het downloaden van jouw weggevertje. De eerste stap is genomen, de bezoeker is geconverteerd in een lead. Hoe maak je hier een betalende klant van? Biedt bijvoorbeeld in de paar weken na het downloaden van de lead magnet een speciaal introductieaanbod aan dat je voor een lage(re) prijs verkoopt. Nu de klant beter en beter bekend raakt met jouw aanbod, kan je ook andere producten of diensten aan gaan bieden.
Nu weet je waar een goede lead magnet aan voldoet. Er zijn allerlei manieren waarop je weggevertjes in kunt zetten om je mailinglijst te laten groeien. Een aantal voorbeelden die wellicht ook werken voor jouw onderneming:
Zorg ervoor dat het weggevertje zo goed mogelijk aansluit bij de specifieke wensen en problemen van jouw doelgroep. Door de kwaliteit van de leads zo hoog mogelijk te maken, vergroot je de kans op een sale aanzienlijk! Ga jij na het lezen van dit artikel direct aan de slag met lead magnets?
Marketing automation tips dev_ddmg 15 sep 2022 Marketing automation Olivier Nuis Chief Operations Officer +31…
Lees meerOptimaliseren van marketing automation campagnes dev_ddmg 13 sep 2022 Marketing automation Olivier Nuis Chief Operations…
Lees meer