Data Fanatics

  • Onze cases

    Lees alles over de cases waar we voor onze opdrachtgevers leads hebben mogen werven.

    ER Capital

    ER Capital richt zich op kleinschalig commercieel vastgoed zoals kantoren, bedrijfsruimtes, winkels en verhuurde woningen.

    CNV Vakmensen

    CNV Vakmensen is een van de grootste vakbonden van Nederland met meer dan 130.000 actieve leden.

    Staatsloterij

    Maandelijks verkopen we duizenden loten aan Nederlanders die hun geluk willen beproeven bij de grootste loterij…

  • Onze blogs

    Lees onze blogs over de laatste trends en weetjes rondom leadgeneratie.

    Lead generation
    2-02-2022

    Chatbots gebruiken voor lead generation

    Leadgeneratie en chatbots. Een perfecte…

    Online marketing
    2-02-2022

    Wereld zonder cookies: 15 strategieën van experts

    Zeer recent kondigde Google aan…

    Online marketing
    3-01-2022

    10 Top Digitale Marketing Trends om in de gaten te houden

    Het is mogelijk dat de…

Hoe maak je een goede landingspagina?

Een meerderheid van de bevolking koopt tegenwoordig zijn producten online. Ook het afnemen van diensten wordt nu veel vaker via internet gedaan. Om die reden is het als bedrijf ook belangrijk om veel aandacht aan je website te besteden. Dit is tegenwoordig het visitekaartje van je bedrijf. De belangrijkste pagina van je website is de landingspagina. De landingspagina is de pagina waarmee je als bedrijf gevonden wordt door mogelijke klanten. De landingspagina heeft dan ook als doel om bezoekers te overtuigen om iets bij je te kopen of een dienst af te nemen. Vandaar dat dit de belangrijkste pagina van je website is. Je kunt het zien als het fundament en daarom moet je er veel aandacht aan besteden. Maar hoe maak je dan een goede landingspagina? In deze tekst geven we enkele tips.
Olivier Nuis
Chief Operations Officer
+31 (0)85 040 4849
Stuur Olivier een mail

Schrijf een overtuigende tekst

In de marketingwereld werd tekst op een landingspagina een lange periode niet belangrijk gevonden. Dat is nu niet meer het geval, want uit onderzoek is gebleken dat de algoritmes van grote zoekmachines veel belang hechten aan goede teksten. Daarnaast creëer je met een tekst ook overtuigingskracht. Met een goede tekst kun je bezoekers prikkelen om iets bij jou te kopen. Heb je weinig ervaring met teksten schrijven? Dan raden we je aan om een professionele tekstschrijver in te huren voor de content op de landingspagina. Met goede content op de landingspagina kun je de conversie met meer dan twintig procent verhogen.

Voeg een formulier toe

Je moet het voor bezoekers zo gemakkelijk mogelijk maken om contact met je bedrijf op te nemen. Om die reden is het geen slecht idee om een contactformulier op de landingspagina te zetten. Zorg voor een kort en relevant formulier. Er moeten geen ingewikkelde gegevens worden gevraagd, want dan is de bezoeker er zo weer klaar mee.

Afleidende elementen vermijden

Websitebouwers hebben in deze tijd veel mogelijkheden. Dit maakt het verleidelijk om allemaal onbelangrijke elementen op de landingspagina te zetten. Veel landingspagina's hebben bijvoorbeeld een navigatiemenu of verschillende hyperlinks. We raden je aan om dit niet op de landingspagina te zetten, want dit zorgt voor negatieve prikkels. De bezoeker heeft dan sneller de neiging om de website te verlaten.

Zorg voor een overeenstemming in stijl

In de introductie gaven we al aan dat bezoekers vaak via advertenties op je landingspagina komen. Je kunt het dan ook zien als verlengstuk van de advertentie. Zorg om die reden ook voor een overeenstemming in de stijl. Heb je bijvoorbeeld een wervende advertentie met allemaal hippe termen geschreven? Dan is het aan te raden om deze stijl ook aan te houden op je landingspagina. Het zorgt immers voor een vreemd contrast wanneer je op de landingspagina ineens een serieuze tekst hebt staan.

Laat duidelijk het aanbod naar voren komen

Bezoekers moeten via de landingspagina meteen weten wat je verkoopt. Je hoeft uiteraard niet alle specifieke details weer te geven, maar je aanbod moet wel duidelijk zijn. Het aanbod kun je op verschillende manieren weergeven. Wil jij het graag simpel houden? Dan kun je het beste voor bulletpoints gaan. Het voordeel van bulletpoints is dat ze duidelijk en overzichtelijk zijn. Wil je het wat luxer aanpakken? Ga dan voor klikbare buttons. De meeste mensen in deze tijd zijn visueel ingesteld. Afbeeldingen trekken daarom meer aandacht dan tekst.

Buttons brengen ook nadelen met zich mee. Heb je geen grafische vaardigheden? Dan moet je iemand inhuren voor het maken van buttons. Ook kan je website trager worden door de buttons en dat heeft een negatieve impact op de gebruiksvriendelijkheid.

Roep op tot actie

We gaven eerder in dit artikel al aan dat bezoekers doorgaans via een advertentie op een landingspagina komen. Via de landingspagina kun je vervolgens een bezoeker stimuleren om iets bij je te kopen. Maak dit voor de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk. Op de landingspagina moet duidelijk staan waar de bezoekers terecht kunnen voor je producten of diensten. Ook hier kun je opvallende buttons voor gebruiken.

Een betrouwbare indruk

De landingspagina moet een betrouwbare indruk wekken. In de marketingwereld wordt dit 'social proof' genoemd. Het is dan ook geen slecht idee om enkele positieve recensies van klanten op je website te zetten. Zorg dan wel voor geverifieerde recensies, want de gemiddelde websitebezoeker prikt gemakkelijk door neprecensies heen. Een betrouwbare indruk kun je ook wekken door iets over jezelf te vertellen op de landingspagina. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat bezoekers vaak eerst willen weten wie er achter een website zit.

Slotwoorden

In dit artikel hebben we tips gegeven en hopelijk weet je nu hoe je een goede landingspagina moet maken. De opbouw van de landingspagina is voor een deel ook afhankelijk van de aard van je bedrijf. Daarom hebben we de tips zo algemeen mogelijk gehouden.

Neem contact met ons op een daag ons uit!

    Vul een geldig telefoonnummer in.
     
    YWij respecteren uw privacy