Data Fanatics

  • Onze cases

    Lees alles over de cases waar we voor onze opdrachtgevers leads hebben mogen werven.

    ER Capital

    ER Capital richt zich op kleinschalig commercieel vastgoed zoals kantoren, bedrijfsruimtes, winkels en verhuurde woningen.

    CNV Vakmensen

    CNV Vakmensen is een van de grootste vakbonden van Nederland met meer dan 130.000 actieve leden.

    Staatsloterij

    Maandelijks verkopen we duizenden loten aan Nederlanders die hun geluk willen beproeven bij de grootste loterij…

  • Onze blogs

    Lees onze blogs over de laatste trends en weetjes rondom leadgeneratie.

    Lead generation
    2-02-2022

    Chatbots gebruiken voor lead generation

    Leadgeneratie en chatbots. Een perfecte…

    Online marketing
    2-02-2022

    Wereld zonder cookies: 15 strategieën van experts

    Zeer recent kondigde Google aan…

    Social
    3-01-2022

    How Marketing Can Adapt To A World Without Cookies: 15 Strategies From Experts

    Very recently, Google announced that…

Business to business leadgeneration

Ben je opzoek naar nieuwe klanten en bedien je de business to business markt? Dan maak je waarschijnlijk gebruik van leads. Leads zijn de motor van je organisatie want een nieuwe klant start bijna altijd met een concrete vraag vanuit een potentiële opdrachtgever.

Bij leadgeneratie draait alles om het identificeren en aantrekken van potentiële klanten om deze vervolgens te overtuigen dat jij de juiste partner of leverancier voor hen bent. Met de juiste informatie (o.a. content) overtuig je de lead dat deze bij jou aan het juiste adres is. Hierdoor warm je de lead als het ware op. Het doel? Hoogwaardig business to business leads.

Hoe genereer je business to business leads?

Je kunt business to business leads op verschillende manieren genereren. Door je eigen website, je netwerk of door bijvoorbeeld een leadgeneratie partner als Data Fanatics. Data Fanatics realiseert hoogwaardige bussiness to business leads door het inzetten van online marketing campagnes en kanalen.

Onze werkwijze van business to business leadgeneratie

  1. We bepalen je doelgroep
  2. We bepalen de boodschap, hoe gaan we de potentiële leads en dus klanten overtuigen?
  3. We maken het materiaal zoals de landing pages, email templates, advertenties.
  4. We koppelen alles direct met je CRM en regelen automatisch opvolging in zoals email bevestiging en whatsapp bevestiging met bijvoorbeeld een brochure.
  5. We bouwen de campagnes in de gewenste kanalen, afhankelijk van je doelgroep.
  6. We verifiëren de leads via telefoon of whatsapp, we zetten enkel door waar een concrete behoefte is.

Ken je je doelgroep?

Een goede business to business leadgeneratie campagne begint bij de juiste doelgroep. Hoe beter je weet wie je ideale klant is hoe sneller je succes hebt met je leadgeneratie campagne. Een leadgeneratie campagne begint namelijk met gerichte targeting op je doelgroep zoal:

  • Bedrijfsgrootte
  • Branche
  • Type beslisser zoals, commercieel directeur, CEO, CFO etc.

Welke type leadgeneratie zijn er voor de business to business markt?

  1. Outbound leadgeneratie
  2. Inbound leadgeneratie

Welke type leads zijn er voor de business to business markt?

  1. Marketing qualified leads
  2. Sales qualified leads